Igår utspelades sig 1700-talets historia i ett antal scener i klassrummet. På begränsad tid hade grupperna lyckats dramatisera frihetstiden och gustavianska tiden på ett mycket bra sätt.
Kamraternas synpunkter redovisas mellan bilderna nedan. Alla var nöjda och imponerade som ni kan se.
Utvärderingen blev denna:
Det var jätteroligt att dramatisera historiska fakta. Man lär sig bra. Det vill vi gärna göra igen.
Hattar – mössor och Adolf Fredrik
Bra utklädsel gjorde det tydligt (hattar, mössor)
Pratade högt och tydligt
Man förstod budskapet
Debatt (nästan)
De olika rollerna var tydliga
Det var roligt samtidigt

Pratade högt och tydligt
Man förstod budskapet
Debatt (nästan)
De olika rollerna var tydliga
Det var roligt samtidigt
De fick med regler och namnteckning (stämpeln)

Bra utklädsel.
Mycket fakta
Bra minspel, framförde det bra
Trots många roller så fattade man i alla fall
Lätt att förstå

Gustav III blir kung

Mycket fakta
Bra minspel, framförde det bra
Trots många roller så fattade man i alla fall
Lätt att förstå
De vita banden var bra + att Alvida ställde sig upp


Bra utklädsel, mycket detaljer
De fick verkligen med allt
Bra att de visade muta
Bra ljudeffekter när Molly ”dog”
Lång men inte långtråkig, roligt
De hade bra lösningar
Bra rekvisita
Man kände verkligen stämningen när mordet planerades

Gustav III regeringstid
Kungens styre var tydligt
Det var tydligt
Bra rollspel
Mycket fakta

Det var tydligt
Bra rollspel
Mycket fakta
Roliga kommentarer

Bra utklädsel, mycket detaljer
De fick verkligen med allt
Bra att de visade muta
Bra ljudeffekter när Molly ”dog”
Lång men inte långtråkig, roligt
De hade bra lösningar
Bra rekvisita
Man kände verkligen stämningen när mordet planerades
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar